Content
صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شدهاند. در این مرحله میبایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطبتان تبلیغ کنید.
- اگر کارت عضویت اتاق بازگانی و یا کارت بازرگانی داشته باشید میتوانید از یک اسم با ریشه خارجی استفاده کنید.
- چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید.
- حال هر یک از الگوهای مختلف برای نامگذاری را نوشته و برای هر کدام حداقل ده ایده برای اسم شرکت خود بدهید.
- سامانه به صورت خودکار نتیجه را یا به صورت پیامکی و یا در قالب یک ایمیل به شما اعلام خواهد کرد.
این برند که بیشتر در صنعت خودرو مشهور است،به زبان کرهای به معنی تجدد و مدرنیته است. این شرکت محصولات متنوعی برای صنایع مختلفی از جمله هوافضا، فولاد و مهندسی تولید میکند. در جلسهی طوفان فکری برای نامگذاری این شرکت، رئیس کوکاکولای آلمان به اعضای گروهش پیشنهاد داد تا از کلمهی Fantasic، که به آلمانی به معنی ’‘قدرت خلاق ‘ است، استفاده کنند. البته انتخاب این نام آن قدرها هم نیاز به خلاقیت نداشت. گزینهی دیگری که در انتخاب نام برند پیش روی شما قرار دارد مخففسازی است. ببینید انتخاب نام یک پروسه زمانبر و طولانی است و معمولا اگر قرار است نامی انتخاب کنید که تا سالها با شما میماند حتما لازم است که اصولی را برای این کار مد نظر خود قرار دهید.
سوال یا نظر خود را بنویسید
با سلام دوست عزیز شما ظاهرا فرم استعلام برند را پر نکرده بودید، خیر دوست عزیز سورل در طبقه ۳۲ ثبت نشده است. استعلام علامت تجاری تخصصی بوده به این دلیل که ممکن است در نگاه اول برند شما ثبت نشده باشد اما باید بدانید که خیلی از دلایل ثبت نشدن برند ها مشابهت است که در نگاه اول مشخص نمی شود. پیش از اقدام جهت ثبت الزامیست از برند مورد نظر استعلام برند گرفته شود تا این اطمینان حاصل گردد ثبت برند که برند مذکور قبل از این در ایران و سایر کشورها ثبت گردیده یا برندی تحت این عنوان ثبت نگردیده است. شرکت ما در گوگل و در حال حاضر یکی از با ارزش ترین شرکت های دنیا، راجع به استراتژی کسب و کار خیلی زیاد گفته و نوشته شده است و حالا من می خوام کمی راجع به اسمش صحبت کنم. اسامی واقعی مثل او بر و اسلک انگار مستقیماً از روی دیکشنری انتخاب شدند و به ویژگی ها و خواص اشاره می کنند.
قدم اول میتواند ایجاد یک نقشهی ذهنی از مفاهیم مربوط به کسب و کار باشد. سپس کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار همچنین نسبت به نامهای خاص برند خود شناخت کافی داشته باشید، سپس قادر به ساختن یک نمای کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود خواهید بود. تصورها و تجربیات ذهنی خود را با تمرینهای ذهنی مثل بازیهای مفهومی و یادگیری، بسط دهید.
آیا می توان برای ثبت برند از اسامی غیرایرانی استفاده کرد ؟
این اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan بهاندازهای ساده هستند که حتی یک کودک هم میتواند آنها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به ۹ معیار متفاوت زیر توجه نمود. براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی میبایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد. درواقع اگر ندانید برای چه کسی اسم برند خود را انتخاب میکنید، پس انتخاب یک اسم قانعکننده را بسیار سختتر خواهید کرد. قبل از شروع جلسات نامگذاری، اطمینان حاصل کنید که شخصیت کاربر یا مجموعهای از شخصیتهای مختلف را در اختیار دارید که میتوانید از آنها برای بررسی ایدههای خود از منظر مشتری استفاده کنید.
از اسم نوشیدنیها و غذاهایهای خاص خود استفاده کنید
برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیبتان بهخاطر تعصبی که روی تیمشان دارند از شما خرید نکنند. متخصصان پیشنهاد میدهند اسمی که انتخاب میکنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود. برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کردهاید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته میشود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. از گذشته تا الان فرمولها و روشهای مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روشها توسط گروههای تحقیقاتی دانشگاههای معتبر ابداع شده است.
شما به نامی نیاز دارید که به شما کمک کند در جمع رقبا برجسته شوید. جای تعجب نیست که یافتن این نام دشوار است اما غیرممکن نیست. آیا مشتریان شما قشر خاصی از جامعه هستند؟ با دقت به این موضوع فکر کنید. سن، جنس، تحصیلات و قهوههای مورد علاقه آنها را در نظر بگیرید. هنگام فکر کردن روی اسم کافهها، این نکته را بخاطر بسپارید. جوانان احتمالاً به کافهای به اسم «Old Geezer’s Coffee» نمیآیند.
همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینههای گزاف و بالایی دارد. برای مثال شرکتهایی مانند بیامو و یا آیبیام از اختصار استفاده کردهاند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکتها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. مشکلی که اینجا وجود دارد این است که شرکتهای بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد.
البته میتوانید در سوشیالهای خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزهای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبانتان بخواهید تا دوستانشان ثبت شرکت را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث میشود تا اسمهای پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر میشود.
سعی میکنیم در بهروزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم. و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است. نظر شما رو تایید میکنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود….
سلام.یه اسم درزمینه زعفران، آجیل وخشکبار میخوام که بعنوان برند ثبت کنم… جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید . قبل از دریافت پیشنهاد نام برند میبایست علایق ، رقبا ، و تخصص های برند خود را نوشته و به صورت تخصصی یک نام برند زیبا انتخاب کنید . پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد.
شماره تماس خود را جهت پاسخ استعلام به صورت دقیق همراه با zero اول شماره وارد نمایید. در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما نامهای سه سیلابی که می توانید برای شرکت خود انتخاب نمایید گرد اوری شده است. زمانی که شما موفق به ثبت یک نام تجاری شوید عملا تا زمانی که شما نخواهید هیچکس نمیتواند این نام را از شما بگیرد . اما به هر صورت شاهد هستیم که داشتن یک عنوان یا نام تجاری قدرتمند هم بسیار اهمیت دارد. عدم استفاده ازحروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف. از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امورایثارگران می باشد، استفاده نشود.
ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند پیگیری ثبت تغییرات شرکت را بهعنوان اسم برند خود انتخاب کنید. برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکتهای ارائهدهنده خدمات سرور را پیدا کرده و بهصورت آنلاین دامنهی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید.