Content
یعنی به فرض مثال اگر نوشابه کوکاکولا برند خود را تنها در طبقه مواد غذایی و آشامیدنی ثبت کند، شخصی دیگر می تواند آن برند را در طبقات دیگری غیر از مواد غذایی و آشامیدنی ثبت نماید. علامت جغرافیایی نشانی است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به وسیله آن منطقه بوده به کار می رود. که ۶ ماه قبل از تاریخ ۱۰ سال آن باید علامت را برای ۱۰سال دیگر تمدید کرد . حال این سوال پیش می آید که هزینه کلیه مراحل ثبت برند چقدر می باشد. داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طبقه بندی علائم تجاری به این صفحه مراجعه نمایید.
با انتخاب درست، اسم برند شما میتواند یکی از با ارزشترین داراییهای شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است. با یک فرآیند با دقت برنامهریزی شده، میتوانید بر چالشهای نامگذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. بعضی افراد در خلق یا استفاده از اسامی غیرمعمول و عجیبوغریب اصرار دارند. این نوع اسمها را حتی وفادارترین مصرفکنندگان هم نمیتوانند به خوبی نام شرکت یا محصول را استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهمتر است. زیرا یکی از مهمترین روشهای بازاریابی همان بازاریابی دهانبهدهان یا بازاریابی شفاهی است.
شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. بالاخره میتوانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار میتوانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کمکم باید به فکر استخدام یک طراح حرفهای باشید.
هر نام تجاری اسم خاص است که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع، شهر، گروه و یا یک شخص تشکیل شده باشد. بعد از جمع آوری مدارک و مجوزهایی که به آن نیاز دارید، باید این مدارک را اداره ثبت تحویل دهید، برای این کار هم باید از پستی استفاده کنید که به عنوان پست معتمد اداره ثبت شناخته می شود. البته شما می توانید مدارک و مجوزهایی که کسب کرده اید را به ثبتینو تحویل دهید، ما کارهای دیگر را برای شما انجام خواهیم داد. بعد از آن که نام مناسبی را برای شرکت خود انتخاب کردید، باید مدارک مورد نیاز برای ثبت آن شرکت را هم فراهم کنید.
انتخاب اسم شرکت خاص، بیانگر منحصر به فرد بودن شما خواهد بود. شرکتهایی که از ابتدا به ساخت اسم شرکت اهمیت نمیدهند، ممکن است در آینده مجبور به تغییر نام شوند از نو برندسازی کنند، این فرایند به هزینه و زمان زیادی نیاز خواهد داشت. سپس بین ۲تا ۳ ثبت شرکت هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیمساعته☎️ با جناب مهدینژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نامهای نهایی از بین انتخابها با ایشان مشورت نمایید.
چهارمین الگویی که میتوانیم پیشنهاد بدهیم الگوی نام های تجاری مرتبط با کالا یا خدمات است
شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکتهای بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس میتوانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. مخصوصا وقتی یک برند موفق میشود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن میکنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری. دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام.
اگر به تازگی کسبوکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشنتر میکنید. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که بهمنظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شدهاند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی میکنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر میدهید. یک برند باید خاص بوده و دارای ویژگی های محصول باشد و با یک نگاه بتوان آن را از دیگر علامت های تجاری متمایز ساخت و همچنین باید بیانگر ویژگی های محصول و خدمات مورد نظر باشد .
به عنوان مثال انتخاب اسم سنگینی مثل شرکت جهان گستر آریا و اسامی این چنینی برای یک شرکت B2C مناسب نیست، زیرا در ذهن کسی باقی نمیماند. حال که به نامهای انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آنهم اجرای نظرسنجی از سایرین است! آیا این نامی که ما انتخاب کردهایم اصلاً به درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کردهایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمیتوانید اینگونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جوابهایی واقعی برسید. مطمئنم حالا که دانستید ارزش اسم برندتان میتواند تا ۸۰ درصد ارزش کسب وکارتان باشد ادامه این مقاله را با با اشتیاق و دقت بیشتری میخوانید تا بتوانید اسم برند هرچه قدرتمندتری انتخاب کنید. من هم سعی کردهام دانش و تجربه چندین سال پژوهش و فعالیتم در عرصه برندسازی را به کار ببندم و مقالهای جامع در این باره برایتان بنویسم که اصول و کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند را به صورت فشرده برایتان بیان کند.
در ساخت کارتن و جعبه هنر گرافیک، نقش پر رنگی دارد و ما در کارتن سازی اصفهان، صنعت و دستگاه های پیشرفت را با خلاقیت و هنر در هم آمیخته ایم تا بیشترین بهروری را از بسته بندی کالا داشته باشیم. خیلی از برندها هستند که نوشتار و نماد پیگیری ثبت تغییرات شرکت آنها همیشه باهم استفاده می شود. حتی ممکن است دو یا چند سبکی که به آنها اشاره کردیم به شکلی خاص در کنار هم قرار بگیرند و یک لوگو ترکیبی را خلق نمایند. در گذاشتن نام شهر، محله یا یک مکان معروف به عنوان اسم کسبوکارتان دقت کنید.
- زیرا بسیاری از اسمهای عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسمها هم بیشتر در خاطره میمانند.
- البته شاید احتمالاً این خطای دید از آینه عقب ماشین است چون امروز برند پفک بسیار معروف است و ما شاید کمی هم گول این موضوع را خورده باشیم.
- تعدادی دیگر از برندهای تجاری نامهایی عمومی را انتخاب کردهاند که به شکل مستقیم ارتباطی با حوزهی فعالیت برند ندارد.
- جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره.
فروشگاه آنلاین شما هم میتواند سود زیادی برایتان داشته باشد. در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید. ببینید رقبا برای رسیدن به جایگاه برتری که نسبت به شما دارند چه کارهایی انجام دادهاند و تمایز آنها نسبت به شما چه بوده است؟ برای برتر بودن باید ارزش پیشنهادی فراتر از رقبا داشته باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند.
پس علاوه بر تلفظ، به شیوه نگارش آن هم دقت داشته باشید تا باعث کجفهمی مخاطب نشود. اسم نباید شامل عناوین و اسامی دانشمندان، ادبا و شخصیتهای مشهور زنده و معاصر ثبت برند باشد. اگر نام شخصی در برند استفاده میشود، آن فرد مسئول این نام خواهد بود. همچنین اگر شرکت به صورت شریکی تأسیس شده، نباید نام شرکا در آن وجود داشته باشد.
در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آنها به مشتریان افزایش خواهد یافت. باید خدمتتون عرض کنم، یکی از مهمترین موارد در انتخاب اسم شرکت ، توجه به ریشه ی آن می باشد، چرا که طبق قوانین اداره ثبت شرکتها، تمامی شرکتها باید از اسامی فارسی استفاده نمایند. علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شرکت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود که باید مورد تایید و موافقت مدیر کل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود که در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام کنترل اسامی کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است.
دومین الگوی پیشنهادی ما استفاده از نامهای تجاری تصویری است
مثالی جالب از برندهای جغرافیایی بسیار قدرتمندآمازون است. آمازون در حالی که نامی جغرافیایی است، همزمان یک نام استعارهای از بزرگی و فراگیری و همچنین نامی تصویری است که رود بزرگ آمازون را به خاطر میآورد. دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است. برند مشهور اپل نمونه خوبی از استعاره بر اساس کهنالگوها برای انتخاب نام برند است.
اسم خاص یعنی اسمی که به یک چیز تعلق دارد و منحصر به فرد می باشد.به عبارت دیگر منظور از اسم خاص اسمی است که به یک فرد یا یک شخص تعلق دارد و شامل همه نمی شود. نام تجاری باید خصوصیات و ویژگی هایی مانند رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کند. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. نامی که برای شرکت قصد انتخاب آن را دارید باید بتواند در آرم شرکت گنجانده شود به طوری که فرد با دیدن تبلیغات آن یا با دیدن آرم شرکت بتواند سریع محصول را تشخیص دهد و بگوید که این تبلیغ چه محصولی است . ۱- اگر در نظر دارید تا از نام محصول یا خدمات خود از لحاظ معنوی محافظت کنید، بله نیاز است تا آن را ثبت کنید.