Content
مراکز زبان سفیر هم که به نظر ما عالی است، چه بسا که سفیر استعارهای همهگیر از شخصی است که میدانیم حتماً به زبانهای خارجی مسلط است. چه به دلیل به ارث رسیدن و چه سرگرمی ، برندها به نام افرادی که آنها خلق نموده اند ، خلق شده اند. این نام ها ثبت برند را اغلب می توانید در شرکت هایی بیابید که به مخاطبانی در محدود جغرافیایی خاصی محدود بوده اند ، اما بعدا بزرگتر شده اند. برندهایی مانندIBM ،AARP ،BP و UPS با این واقعیت که نام آنها چیزی بیش از یک سری حروف بزرگ نامربوط نیست ، دست کم گرفتند.
همچنین میدانید که توییتر از سروصدای گنچشکها الهام گرفته است که در لوگوی خود نیز از آن استفاده کرده است. البته این موضوع را هم باید گفت که ماندگاری یک اسم در ذهن در طول زمان و تحت تأثیر عوامل متعددی مانند لوگو، خود محصول، تبلیغات و … ایجاد میشود. این نوع اسمها نشاندهنده این هستند که شرکت، محصول یا خدمات شما چیست یا چه کاری انجام میدهید. اسمهای توصیفی همچنین برای توصیف مشاغل مؤثر هستند مانند easypay که یک شرکت پرداخت است. قبل از هر چیزی و در ابتدای راه انواع اسمها را دستهبندی میکنیم. اسمها میتوانند به شش دسته تقسیم شوند و تقریباً هر نام تجاری در جهان در یکی از این ۶ دسته قرار میگیرد که در زیر هر کدام را به صورت مختصر توضیح دادهایم.
به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید. مایکل رادر در این زمینه می گوید که شما باید بر روی واژه هایی که با تجربیات حسی خاصی مرتبط هستند، متمرکز شوید مثل دل انگیز بودن، قدرت، توانایی و احساسی بودن. تمامی این ها مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. بسیاری از شرکتها حاضر نیستند زمان یا منابع لازم را برای انتخاب بهترین اسم برند صرف کنند که این اشتباه است.
شرکتی
انتخاب نام صحیح برای برند می تواند در رتبه بندی شرکت نیز تاثیر داشته باشد. حتی می تواند برای دریافت نتیجه ی بهتر از مشاوران این زمینه نیز برای انتخاب نام برند و همچنین طراحی لگوی خود کمک بگیرید. برای ثبت، وارد سایت مرکز مالکیتهای معنوی شوید و از منوی میز خدمات الکترونیک، به بخش علامت تجاری (برند) رفته و مدارک و اظهارنامه خود را ارسال کنید. خوب به سوال بالا فکر کنید؛ چون کلید پیدا کردن یک نام جدید برای برند است.
برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند. در مورد چگونگی برگزاری این کارگاه ها و تکنیک های مختلف نامگذاری مورد استفاده در آنها به تفصیل در ده گام موثر برای نام گذاری برند صحبت شده است، که خواندن آنها به شما در انتخاب نام برند خلاقانه کمک خواهد کرد. رویداد۲۴ طی چند سال اخیر شاهد افزایش پوشاک ترک در بازارهای داخلی هستیم که عمدتاً با قیمت بالاتری نسبت به مشابه داخلی به فروش میرسد. حضور پررنگ اجناس خارجی و به خصوص ترک، کار را تا جایی برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی سخت کرده که اکنون برخی از تولیدکنندگان ایرانی ترجیح دادهاند کار خود را…
- اما آیا تا بحال با خود در مورد معنای این برندها فکر کرده اید؟ به نتیجه ای نرسیده اید؟ در ادامه در این راه به شما کمک خواهیم کرد.
- مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهامبخش یک فرد یا موضوع باشد.
- از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید.
- آنها می توانند در صورت صحیح انتخاب شدن، به سرعت متمایز باشند ، اما برای ایجاد ارزش برند، تلاشهای بازاریابی زیادی انجام شود.
نام تجاری اهمیت بسیار ویژه ای داردو به عنوان موضوع و مورد خاص باید به آن نگاه کرد. شاید خیلی کار نگران کننده به نظر نرسد اما نیاز به دقت بسیار بالا و توجه به کلیه جنبه های نوع محصول یا خدمات شما دارد. ازاین موارد گذشته ، نام تجاری شما به همراه لوگو یا برند آن، به طریقی گونه ی خاص خلاصه شده همه آن چیزی است که ارائه می کنید.
مسکن نظرآباد
رالف لاورن، طراح معروف لباس نیز از نام و فامیل شخصی خودش برای برند معروفش با لوگوی چوگانباز استفاده مینماید. هم ایرانی و هم خارجی از این سبک نامگذاری استفاده کرده و میکنند. این موضوع البته اگر که بتوانیم نامی خوش آوا و قدرتمند بسازیم، خود بسیار کمککننده خواهد بود.
علاوه بر این بزوس اعتراف کرده که علاقه ی زیادی به واژه ی «Relentless» (به معنای خستگی ناپذیر) داشته است به طوری که اگر امروز آدرس اینترنتی «Relentless.com» را جستجو کنید به سایت کمپانی آمازون ارجاع داده خواهید شد. در نهایت جف بزوس نام «آمازون» که بزرگترین رودخانه در جهان است را برای کمپانی خود انتخاب کرد و تصویری از این رودخانه را در اولین لوگوی کمپانی آمازون قرار داد. برای این که محصولات یا خدمات خود را در ذهن مشتری متمایز نشان دهیم باید به آن هویت دهیم. زمانی که به محصول یا خدمات کسب و کاری با مواردی مانند نام، نماد، لوگو و یا رنگهای ویژه هویت میدهیم، به هدف خود میرسیم.
اینگوار کامپردا، موسس این برند، این واژه را از ترکیب حروف اول اسم کوچک و اسم فامیل خود به اضافه ی دو حرف اول مزرعه و روستایی که دوران کودکی خود را در آن جا سپری کرده (به ترتیب Elmtaryd و Agunnaryd) انتخاب نموده است. اگر کارت عضویت اتاق بازگانی و یا کارت بازرگانی داشته باشید میتوانید از یک اسم با ریشه خارجی استفاده کنید. به خاطر سپردنش در ذهن مخاطب هدف راحت باشد و پیشنهاد نمیشود که از اسمهای مخفف استفاده کنید. ثبت تغییرات شرکت اگر تجربهای در این زمینه دارید و به اصطلاح چندتا کفش بیشتر از بقیه در راه ثبت اسم شرکتتان پاره کردهاید، حتماً کامنت بگذارید تا از تجربیات شما استفاده کنیم. رییس سازمان ملی استاندارد از توقیف ۱۵ برند آبلیموی غیراستاندارد در مهر امسال خبر داد. نساجی مازندران، قائمشهر را تبدیل به شهری بزرگ کرد تا به غیر از مازندرانیها کارگرانی از سراسر کشور به این شهرستان هجوم آورند و به برکت وجود این کارخانه کسب روزی کنند.
با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده ای برخورد خواهید کرد . برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. از قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی در کنار یکدیگر که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارایه می دهند در ذهن مصرف کننده نگرشی در مورد آن نام تجاری شکل می گیرد که می تواند برخرید آن نام تجاری تاثیر بگذارد. حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید.
قبلا استفاده نشده و به ثبت نرسیده باشد، برای بررسی این موضوع پایگاه اینترنتی ilenc.ir کمک رسان شماست. برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگیهای خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی میکند. موسس اصلی کمپانی پپسی کَیلب دیویس برادهام نام داشت که در ابتدا به شغل پزشکی علاقه نشان می داد اما مشکلات خانوادگی باعث شد که دانشکده ی پزشکی را رها کرده و به داروسازی روی بیاورد. اولین اختراع او با نام «نوشیدنی برَد» (Brad’s Drink) از ترکیب شکر، آب،کارامل، روغن لیمو و جوز هندی ساخته شده بود. سه سال بعد برادهام اسم نوشیدنی خود را به «پپسی کولا» (Pepsi-Cola) که از واژه ی «dyspepsia» به معنای «عدم هضم غذا» گرفته شده بود تغییر داد. تمامی این برندها جزئی از زندگی روزمره ما شده اند و نام آن ها بر کالاهای اساسی که ما هر روزه مصرف می کنیم نقش بسته است.
انتخاب یک اسم برند ایرانی مناسب میتواند شرکت شما را بر سر زبانها بیندازد درحالی که یک اسم نامناسب میتواند شرکت شما را با شکست روبهرو سازد. اهداف انتخاب اسم برای برند جزو مواردی است که با در نظر داشتن آن تعداد بسیاری ثبت شرکت از اسامی پیش روی اشخاص قرار خواهد گرفت . برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید .