در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه تغییرات شرکت نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت .
زیروتن، لباس کودکان بین ۰ تا ۱۰ سال نیز فقط از اعداد کمک گرفته است. برخی از برندهای برتر و معروف ایران و دنیا از این قابلیت استفاده نمودهاند. نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. این اتفاق در مورد برندهای بیمهای معروف آمریکایی مثل افلاک و گایکو هم رخ داده است که از سرواژههای کلماتی مثل امریکن، فامیلی، لایف، اینشورنس و کمپانی تشکیل شدهاند.
انتخاب بهترین نام برای شرکت
میبینید که برخی از این نامهای دارای شخصیت حیوانی یا افسانهای هستند که علاوه بر قابلیت تصویری بودن قدرت بیشتری به آنها میدهد. زیرا استفاده از شخصیت حیوانی یا انسانی خود یکی از کلیدهای ساختن نام برند قدرتمند است. حال اگر قرار است شما محصولی اغواگر بسازید و بخواهید ثبت برند به اسطورههای بشری توجه کنید به یاد چه چیزی میافتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد! کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است.
بنابراین، در اینجا ما به برخی از رایجترین اشتباهاتی که در هنگام انتخاب یک نام با آنها مواجه میشویم و برخی نکتهها برای اجتناب از آنها اشاره میکنیم. ۳۳ فن و نکته برای ساختن نام کسب و کار ، برند و محصول … نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد.هر نام تجاری اسم خاص می باشد که این اسم این … جهت مشاوره در انتخاب نام برند با کارشناسان آراد برندینگ در تماس باشید. Chitoz می بایست ابتدا سایت خود را خریداری میکرد و سپس به برندسازی می پرداخت. ولی اشتباه کرد و از سایت غافل بود لذا افراد دیگری دامنه هایی چون chitoz.ir یا chitoz.com و cheetoz.ir را خریداری کردند و با قیمت های میلیاردی آن را به فروش می رسانند.
اسمهایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نامها هستند. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکتهای بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس میتوانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. با توجه به نوع شرکت استفاده از اسامی ترکیبی، اسم مناطق شهری یا اسم مشاهیر و … به شما پیشنهاد می شود.
راهنمای انتخاب اسم شرکتهای تجاری
پیشنهاد می کنیم که ابتدا فیلم آموزشی زیر را مشاهده کنید و سپس ادامه این مقاله را مطالعه نمایید. اغلب نام هایی که در ایران و جهان معروف می شوند، از مدل های ۱ الی ۴ بهره می گیرند. به عنوان مثال همین برند چی توز، برگرفته از نمونه خارجی آن یعنی چی توس می باشد. کاوش در فعالیت های رقیبان و در نظر گرفتن نقاط ضعف و قدرت خود در مقابل آن ها، بسیار مهم است و در انتخاب نام به شما کمک شایانی می نماید.
- طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نامها آَشنا باشد هیچگاه آنها را برای برندش انتخاب نمیکند.
- اهداف انتخاب اسم برای برند جزو مواردی است که با در نظر داشتن آن تعداد بسیاری از اسامی پیش روی اشخاص قرار خواهد گرفت .
- بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند.
- قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد.
- اگر به این فکر افتادهاید که از ظرفیتهای فوقالعاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسبوکار خود استفاده کنید، به شما تبریک میگوییم.
- مثل نام برخی از نوشیدنی های انرژی زا مانند، Red Bull به معنی گاو قرمز که بیانگر نیرو، قدرت و انرژی زیاد است و این تصویر را به ذهن شنونده القا می کند که با خوردن این نوشابه مانند یک گاو عصبانی نیرومند می شوید.
خوشحال میشویم داستان ساخت برندتان را برایمان بفرستید، تا برای کسانی که تازه میخواهند نام برند خود را انتخاب نمایند دید روشنتری نسبت به موضوع پیدا کنند. از شهرت و محبوبیت اشخاص تاریخی و افرادی که شهرت جهانی دارند نهایت استفاده را ببرید. مثلاً برند تِسلا موتورز از نام دانشمندی بزرگ به نام نیکولا تسلا بهره بود و توانست نام برند خودش را در اذهان عمومی بهراحتی معرفی نماید.
ثبت بین الملل آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم اسم شرکت می باشد، لذا می توانید با خیالی راحت و آسوده کلیه امور ثبتی خود را به ما بسپارید. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب میکنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت میگیرند. با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد. کلمه ای که به مرور زمان جایگاه خود را در بین سایر کلمات بدست خواهد آورد.
در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی میکنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر میدهید. احتمالاً بعد از مدتی متوجه میشوید یکی دوتا از این دستهها بیشتر با سلایق شما جور درمیآیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آنها ۱۰ الی ۱۵ اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. فقط توجه باشید اسمهایی را انتخاب کنید که تلفظ آنها راحت باشد. یعنی هر کسی بهراحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر میخواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری مندرآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید).
انتخاب اسم تجاری ( نامبرند / نامتجاری Brand Name ) یکی از نخستین و مهمترین اقدامات در زمان ایده پردازی در خصوص ایجاد یک کسب و کار است ، حتی برخی شرکتهای بعد از سالها فعالیت … درواقع اگر ندانید برای چه کسی اسم برند خود را انتخاب میکنید، پس انتخاب یک اسم قانعکننده را بسیار سختتر خواهید کرد. قبل از شروع جلسات نامگذاری، اطمینان حاصل کنید که شخصیت کاربر یا مجموعهای از شخصیتهای مختلف را در اختیار دارید که میتوانید از آنها برای بررسی ایدههای خود از منظر مشتری ثبت شرکت استفاده کنید. مشخص کردن شخصیت کاربر (پرسونال) به شما امکان میدهد تا در کفش افرادی که میخواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، قدم بگذارید، بنابراین میتوانید نامی را انتخاب کنید که با مشتریان خود طنین انداز باشد. سایت انتخاب اسم برند پس از آنکه اسمی را انتخاب کرد، طی یک نظرسنجی نظر دیگران را نسبت به این اسم میپرسد. اگر دیگران بتوانند حوزه فعالیت بیزینس شما را با توجه به اسمی که انتخاب شده است حدس بزنند، به احتمال بسیار قوی این اسم ایده آلی برای برند شما خواهد بود.