لیست اسامی خاص برای انتخاب اسم برند

حال اگر قرار است شما محصولی اغواگر بسازید و بخواهید به اسطوره‌های بشری توجه کنید به یاد چه چیزی می‌افتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد! کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا. دسته سوم نام‌هایی هستند که به خودی خود قدرت یا ضعف ذاتی برای انتخاب به عنوان نام برند ندارند و خنثی هستند. نام‌‌های خنثی اگر که سایر عناصر برندسازی مثل ایده‌، استراتژی‌، شعار، لوگو، حواس پنج‌گانه و مدیریت و رهبری در یک برند به خوبی رعایت شده باشند، شاید بتوانند برندی قدرتمند را به ثمر برسانند. در دنیای تجارت حرفه‌ای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص می‌دهد!

شما هم چنین می توانید با ایجاد یک طرح ذهنی و برانگیختن احساسات بصری و یا اشاره به یک خاطره و نمادی قدیمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید . برای شروع این امر می توانید با اشاره به یک نقشه ذهنی در رابطه با حرفه خود آغاز کنید. سپس ثبت تغییرات شرکت با معرفی قسمت هایی از شرکت و محصول خود آن را ادامه دهید. در صورت استفاده از اعداد در اسم برند باید ان را با حروف قید کرده و به اداره ثبت ارائه دهید. پس از آن باید یک تصویر کلی از تصاویر بصری مرتبط با شرکت خود را ایجاد کنید.

  • انتخاب اسم مناسب برای شرکت جزء اولین قدم‌ها در ثبت شرکت است و هم­چنین یکی از مهم­ترین مراحل تأسیس ثبت شرکت هم حساب می‌شود.
  • انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد .
  • یک اسم ساده و کوتاه باید به راحتی تلفظ شود، املای آن آسان باشد، چند املایی نباشد، املا و تلفظ آن در زبان‌های مختلف یکسان باشد و به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شود تا بتواند آن را به آسانی در اینترنت جست‌وجو کند.
  • حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید.

بهتر است که از دامنه .com به جای سایر دامنه‌ها مانند .ir و .org استفاده کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که دامنه های .com از اعتبار بیشتری نزد مشتریان برخوردارند واستفاده از این دامنه‌ها برای سایت فروشگاهی شما در واقع نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال اگر فروشگاه لوازم الکترونیکی دارید احتمالا اکثر رقبای شما از کلمه‌ی الکترونیک در نام خود استفاده کرده‌اند. نام برندهای رقیب خود را بررسی کنید و سعی کنید اسمی کاملا متفاوت را انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید که برندی برای بیان یک سبک زندگی جدید ایجاد نمایید و هرگز هم قصد فروش آن ندارید ، نام خود را به عنوان نام برند خود برگزینید. حفاظت از اسم برند راحت‌تر است و رضایت مالک را در بر دارد.

نبایدها در انتخاب اسم شرکت

در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. چیزی که ممکن است در شروع یک کسب و کار در دسترس نباشد. اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد. پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند.

برای مثال برند لوازم‌خانگی کنوود اصلا هیچ کارخانه‌ تولید لوازم خانگی بزرگی در دنیا ندارند. سال‌های سال است که برند کنوود که میراث آقای کنث وود انگلیسی بوده یکی از زیر مجموعه‌های برند ایتالیایی دلونگی شده است. این کار به منزله یک بمب خلاقیت برای شما عمل خواهد کرد. گنجینه بسیار خاصی از اسامی به شما خواهد رسید و کار شما را به شدت جلو می‌اندازد. خب، به نظر ما آگاهی از همین تعداد کلید برای شروع پروسه انتخاب برند کفایت می‌کند و بهتر است که ما سایر مراحل انتخاب را آغاز نماییم.

یک صاحب رستوران مشهور در تگزاس کافه خود را ‘Sugar Bag’ به معنای کیسه شکر نامید زیرا اولین چیزی که برای کافه جدیدش خرید یک کیسه قند بود. به عنوان مثال، رستوران معروف Nobu در نیویورک به نام مالک سرآشپز آن، Nobu Matsuhisa نامگذاری شده است. اگر اسم شما جو است، اسپرسو جو بسیار خوب به نظر می‌رسد!

اسم خاص برای برند

جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. با توجه به نوع شرکت استفاده از اسامی ترکیبی، اسم مناطق شهری یا اسم مشاهیر و … به شما پیشنهاد می شود. در صورت تغییر برند ، بدون شک جمع کثیری از مشتریان خود را از دست می دهید و به همین دلیل باید در ابتدا نامی مناسب انتخاب نمایید . انتخاب نام برند دارای قوانین و قواعد جزئی می باشد که با رعایت کردن تمامی آن ها برای محصول یا خدمات خود را برای رسیدن به نتیجه و بازدهی مطلوب آماده می کنید . انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر می‌کند.

انتخاب اسم برند و همچنین برند سازی نیاز به مشاوره دارد . از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند . زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود .

بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. اگر می خواهید فعالیت اینترنتی داشته باشید باید از آزاد بودن دامین اینترنتی معتبر آن مطمئن شوید. نام تجاری باید مشخصات منحصر به فرد و خاصی داشته باشد. نام تجاری انتخاب شده باید دربرگیرنده مزیت های کالا و خدمات باشد.

حال در کلید هفتم، می‌رسیم به نام‌های سرواژه یا اختصاری که خود دو دسته‌اند

یک کسب و کار جدید آغاز نموده‌اید و نیاز به نام ؛ لوگو و وب‌سایت دارید. آیا مشتریان شما قشر خاصی از جامعه ثبت برند تجاری هستند؟ با دقت به این موضوع فکر کنید. سن، جنس، تحصیلات و قهوه‌های مورد علاقه آنها را در نظر بگیرید.

با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی می توانید تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد کمک می کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته اید را به کار بگیرید. بتمرینات ذهنی به شما کمک می کند تا با مفاهیم جدید و ارتباطات ذهنی روبرو شوید. نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند . به معنای اسم کافی شاپ خود در زبان‌های دیگر و ظرفیت ملی و یا جهانی شدن آن هم دقت کنید. این نام را به‌خاطر پوریای ولی (پهلوان محمود خوارزمی)، عارف و پهلوان ایرانی صاحب کتابکَنزُالحقائق به‌عنوان نام برای پسر برمی‌گزینند.

برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود . این الزامات در عین حال شما را از مزیت های متعددی بهره مند می سازد و سبب ثبت شرکت در تهران می شود تا برند بیشتر در ذهن مشتریان محصول یا خدمت شما قرار بگیرد . کسب درآمد و مستقل بودن، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های زندگی است. کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی به شما کمک می‌کنند طعم خوب پولسازی را بچشید.

سپس در مرحله بعدی این ۵ خط را به یک خط کاهش داده و در صورت امکان تنها در سه کلمه، مهم‌ترین کلیدواژه‌های کسب و کار خود را مشخص نمایید. این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژه‌های اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود. در زمان استفاده از این کلید ما بهتر است که بتوانیم از پتانسیل کاری که محصول یا خدماتمان انجام می‌دهد ارتباطی مستقیم با اسم برند بگیریم. در ادامه چند اسم تصویری داریم که از تصاویر انیمیشنی صاحبان یا مالکان کسب و کار و برند استفاده شده است. سال‌های سال است که بسیاری از برندهای معتبر دنیا و ایران توانسته‌اند از قابلیت تصاویر برای ساخت اسم برند خود بهره ببرند. ۱۱- نام شخصی مثلا نام خودتان را روی کسب و کارتان نگذارید تا اگر روزی خواستید شرکت خود را به فروش برسانید نام برندتان برای خریدار غیر جذاب نباشد.

این اسامی باید در لغتنامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشند. اما اگر قصد راه اندازی قهوه فروشی و چایخانه سنتی را دارید بهترین پیشنهاد استفاده از نام های سنتی و به خصوص نام مناطق است. یک لیست از نام های مناسب (از نظر خودتان) تهیه کنید و از دیگران نظر بخواهید نامی که بیشترین امتیاز را آورد میتواند مناسب باشد. ویا از اسامی ترکیبی روغن، اویل(به زبان انگلیسی)، یاغ(به زبان ترکی)،رون(به زبان کردی) با کلمات فراگیر مانند آقا، مستر، گستر،فرا استفاده کنید. ما در کنار شماییم تا بتوانیم با قرار دادن مطالب و آموزش های مفید، گام کوچکی جهت افزایش دانش و کسب مهارت شما بردایم… بهترین اسامی خلاقانه برای برند را برای شما در زیر لیست کرده ایم.