ثبت برند چرم با راهنمای ثبت اسم برند چرم سازی

برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند. البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال ۱۳۰۷ شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند. آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند.

کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید. از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید. طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد می‌شود که بررسی همه آن‌ها وقت زیادی می‌گیرد. این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر می‌کشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار می‌دهند (از جمله انتخاب اسم برند). هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه‌ و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان می‌تواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید .

انتخاب اسم برای نشان یا برند امری مشقت بار به حساب می آید .بهترین نام ها از حدود ۱۰ سال گذشته استفاده شده اگر فردی قصد انتخاب اسم انگلیسی داشته باشد باید ده هزار دلار برای وجود سایت بپردازد. برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود. بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود . اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد . برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید .

این که ما بتوانیم از اعداد یا ترکیب اعداد با حروف برای خود نامی قدرتمند و خاص بسازیم. این کلید خصوصاً این روزها که به شدت انتخاب اسم برند و خصوصاً اخذ دامنه‌‌های اینترنتی سخت شده است برای ما می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد. بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی می‌توانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما آموزش دهیم. و این ضرب‌المثل معروف در مورد انتخاب اسم برند هم صدق می‌کند. در واقع وقتی چند نفر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و برای کاری مثل انتخاب اسم برند همفکری می‌کنند، نتیجه خیلی بهتر از کار درمی‌آید. سلام و خسته نباشید.من به همراه دو خانم دیگر تصمیم به کار تولید محصولات لبنی کاملا سنتی هستیم .ممنون میشم ما را در انتخاب یک اسم زیبا و مناسب یاری کنید.

اسم برند خاص

«ساندویچ کثیف» یکی از آن نام‌هایی است که اگر نمی‌خواهید شانس موفقیت خود را از بین ببرید، حتی قبل از شروع باید از آن اجتناب کنید. این کلمات از نظر روانشناختی روی مغز ما تاثیر می‌گذارند. استفاده نمایید؛ پیگیری ثبت تغییرات شرکت که در این حالت میتوانید از اسامی دلخواه که ممکن است مقداری هم طولانی تر باشد استفاده نمایید. و یا از اسامی ترکیبی مانند دکوراسیون داخلی خانه برتر، دکوراسیون داخی خانه نو و… استفاده نمایید.

هدف از انتخاب نام متفاوت و خاص برای برند یک مفهوم است که با تعدادی از اسامی روبرو است. سعی کنید برای کاربران خود یک تصویر بصری ایجاد کنید تا مخاطبان شما بتوانند به آسانی آن را به یاد بیاورند. برخی از نشانه ها دارای احساسات مثبت و در عین حال الهام بخش هستند. این موارد بسیار خاطره انگیز هستند و دیگران تمایل دارند تا آن را به اشتراک بگذارند.

استفاده از نام اماکن و مناطق جغرافیایی نیزمانند طبیعت، می تواند ایده مناسبی برای نامگذاری برند به عنوان یک منبع الهام بخش باشد. یک یا چند جلسه با حضور گروهی از افراد خلاق شامل متخصصین برندینگ، طراحان، توسعه دهندگان وب و دارندگان کسب و کار در راستای طوفان فکری برای انتخاب نام تجاری تشکیل دهید. هدف از این جلسه دستیابی به ایده های گوناگون اشخاص مختلف است. حواستان باشد که در این جلسات به منظور جلوگیری از محدود کردن گفتگوها یا جهت دادن به آنها به هیچ عنوان به در دسترس بودن دامین فکر نکنید و تا آنجا که می توانید ایده جمع آوری کنید. پس از انتخاب اسم برند خود سریعاً برای گرفتن دامنه اینترنتی و سایر شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید.

چرا انتخاب نام برای برند حائز اهمیت است؟

در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد. طی کردن مراحل فوق به کمک یک کارشناس ثبت برند برایتان راحت‌تر خواهد بود؛ چرا که ه ربار اگر سازمان ثبت اسناد اشکالی به نام برند شما وارد کند، باید آن مشکل را حل کرده و سپس اقدام به ثبت کنید.

  • با این حال نباید از اهمیت انتخاب نام مناسب هم غافل شویم.
  • کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید.
  • در ضمن نکته ی مهمی که درباره ی اسم برند وجود دارد این است که نام انتخابی ما برای برند توسط دامنه‌ ی اینترنتی و اکانت ‌های شبکه ‌های اجتماعی از پیش اشغال نشده باشد.
  • هنگامی که هویت برند خود را روشن ساختید، می توانید با تجزیه‌ و تحلیل رقبا متوجه شوید که چه نقاط اشتراک و تفاوتی نسبت به رقبای خود دارید.

اسم خاص، اسمی است که تنها به یک فرد یا شی اشاره دارد و همه را شامل نمی‌شود. برندی که قصد ثبت آن را دارید باید در دهخد یا موارد مشابه ثبت شده باشد و معنا فارسی داشته باشد و الا اصولا برای ثبت آن مخالفت می شود، پس حتما پس از انتخاب اسم چک کنید که آن معنای فارسی را داشته باشد. مثلا استفاده از نامی مانند “لوازم آشپزخانه مروارید” شما را به لوازم آشپزخانه محدود خواهد کرد. ۵- مشورت کنید و از خانواده یا دوستانتان بخواهید تا به شما برای اسم شرکت ایده بدهند، اما آن را به یک کارگروهی تبدیل نکنید چرا که انتخاب گروهی اسم نهایتا شما را به سمت ساده‌تر و معمولی شدن ایده‌هایتان می‌کشاند.

نام تجاری انتخاب شده باید دربرگیرنده مزیت های کالا و خدمات باشد. در صورتی که برند ثبت برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت .

اسم خاص

ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی ثبت شرکت در تهران پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید.

۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

شروع به ساختن لیست‌های اسامی در دفترچه یادداشت خود کنید. اسمی را انتخاب نکنید که باعث محدودیت تجارت شما در راه توسعه و تنوع محصولات و نیز کسب‌وکارتان در کشورهای مختلف شود. به عنوان مثال شرکت زر ماکارون را در نظر بگیرید که اسم «زر ماکارون» مانع از توسعه محصول می‌شود زیرا به جز ماکارونی محصول دیگری را نمی‌توانند تولید کنند. من جمله مهم ترین ویژگی در انتخاب اسم برند ، خلاقیت و ابتکار در انتخاب آن است به گونه ای که با دیگر نام های موجود در آن دسته محصولات متفاوت باشد تا مشتریان بتوانند آن را از سایر کالا ها تشخیص دهند . نام یک شرکت تجاری جزء سرمایه شرکت محسوب می­شود و در مالکیت شرکت است در نتیجه ساخت اسم شرکت مناسب اهمیت ویژه­ای دارد. در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید.