انتخاب اسم برند

تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد. برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به‌صورت آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریال نمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود. پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد.

برندی چون تسلا موتورز نام برند خود را از نام موسس خود یعنی نیکولا تسلا گرفته است. بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). انتخاب اسم برند از مقوله های مهم و حساس در ثبت برندمی باشد. در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت. الف ) یکی از ویژگی­های مهم در ثبت برند، انتخاب اسمی است که دارای معنا و مفهوم مناسبی باشد. انتخاب ثبت برند با وجود اسم‌های تجاری زیاد، باعث شده است تا بعضی از شرکت‌ها اسم خود را اختراع کنند.

  • دلیل آن این است که تصاویر سریع‌تر از کلمات پردازش می‎شوند.
  • برای این جلسه، ابتدا، افراد تیم یا دوستان خلاق‌تان (اگر تیم ندارید) را دور هم جمع کنید؛ سپس برای نزدیک شدن به موضوع، نام محصولات یا خدمات‌تان، احساس مشتری و تمایزهایتان با رقبا را روی بورد بنویسید.
  • برای ثبت برند قبل از هر کاری باید اسمی مناسب انتخاب کنید تا بتوانید تحت این نام، محصولات خود را به بازار ارائه کنید.
  • این که ما بتوانیم از اعداد یا ترکیب اعداد با حروف برای خود نامی قدرتمند و خاص بسازیم.
  • در این مرحله حتی می توانید به فعالیت های بازاریابی که در آینده منجر به معرفی بهتر نام برند شما خواهد شد، فکر کنید.

بعد از انتخاب نام کاربری موارد دیگری در ارتباط با صفحه پروفایل اهمیت دارد که به آن ها میپردازیم. همچنین ما به مشتریان ثبت تغییرات برندیک، تضمین رضایت و کیفیت کار خود را می‌دهیم. چرا که هدف نوآوری و تغییر سبک قدیمی تبلیغاتی را در سر می‌پرورانیم.

چطور یک اسم برند مناسب انتخاب کنیم؟

از سایت واژه‌یاب برای یافتن معنی کلمات و پیدا کردن ایده‌های جدید استفاده کنید. داشتم فکر می‌کردم که خیلی‌ها مثل من این مشکل را دارند و همین سخت بودن یادآوری، یکی از ویژگی‌های نام ضعیف برای برند است. نباید از اسامی کشورها و شهرها برا برند خود استفاده کنید. گاهی اوقات می توانیم از نام افراد موفق و برنده دنیا در فرایند نامگذاری استفاده کنیم. اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم. نام انتخابی شما نباید حاوی اعداد به صورت ریاضی باشد و باید از اعداد به صورت حروفی استفاده شود.

اسم برای برند

فکر نکنید اگر اسمی نزدیک به یک نام تجاری مشهور انتخاب کنید زرنگی کرده‌اید. خصوصاً اگر یک شرکت تازه تأسیس هستید، هیچ وقت از اسمهای مشابه برندهای بزرگ استفاده نکنید. زیرا این امر موجب می‌شود شما یک شرکت فیک و کپی شده به نظر برسید. در ضمن این شرکت‌ها وکلای درجه یک و تیم حقوقی قدرتمندی دارند که حاضرند برای محافظت از نام برندشان میلیون‌ها تومان هزینه کنند و کارتان را در دادگاه یکسره کنند. پس به فکر یک نام خوب و مناسب باشید والبته فراموش نکنید که فراتر از نامی که انتخاب می کنید، باید به مسائل اساسی تر هم توجه داشته باشید. وقتی با چالش نامگذاری روبرو شدید قبل از هر چیزی با ایده های خود و کارمندان تان شروع کنید.

نکته برای انتخاب نام برند که جذاب و متفاوت باشد

ساخت اسم شرکت باید طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید.

اسامی پیشنهادی برای ثبت برند

برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کرده‌اید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته می‌شود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است. اما بعضی از این شرکت‌ها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی می‌کنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به برند و کسب و کارشان وارد کند.

برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند. نمونه اسم برند باید با توجه به موارد زیر تعیین گردد که یک پروژه تخصصی و البته سلیقه موسسان و مالکان است. ۶ – در هنگام ثبت برند نمی­توانید از صفت به تنهایی استفاده کنید. مثلا اقدام به ثبت اسم ترش برای ترشیجات، رد صلاحیت خواهد شد. بنابراین به خاطر داشته باشید که اگر می­خواهید برای نامگذاری برندتان از یک یا چند صفت استفاده کنید، باید حتما حداقل یک کلمه خاص همراه آن­ها باشد .

مطمئناً شما راه را برای اشخاصی که به دنبال اسم برند برای کسب و کار هستند روشن‌تر میکنید. بالاخره می‌توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید برای این کار شما می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری طبق محصول یا خدمت خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار ثبت شرکت نیازی به داشتن لوگو نمی‌باشد ولی کم کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید. کسب و کار علاوه بر مزایا و خدماتی که ارائه می‌دهد و خود را به مشتریان ثابت می‌کند، نیازمند یک برند برای اشغال ذهن بازار هدف نیز می‌باشد. با اشغال ذهن مخاطبان، می‌توان نام برند را تا طولانی مدت در ذهن مخاطب حک کرد.

با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نام‌های خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید می‌تونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید. چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید. ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. فهماندن تک‌تک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی می‌طلبد و از آنجا که شما مثل شرکت‌هایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست.

برخی از اسامی برندها مانند دیزنی ، نام­ های تجاری هستند که به تاریخچه ­ی شرکت با مؤسسان آن شرکت اشاره دارند. افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. سعی کنید یک اسم تصویری،کوچک،روان ،آسان در نوشتن وخواندن و با مسمی برای عنوان کسب وکار خود انتخاب کنید. اگر همه این صفات هم در یک اسم جمع نشد، اسم شما حداقل یکی از موارد فوق را داشته باشد. همه این صفاتی که برشمردیم در آینده کسب وکار شما درآمدزایی ایجاد می کنند.

فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. نام تجاری باید خصوصیات و ویژگی هایی مانند رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کند. دوست عزیز برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. توسط اطلاعات تماس با ما با کارشناسان ارتباط برقرار کنید. شما نیاز به مشاوره و هماهنگی دارید از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید.