Content
برای مثال عبارت International Business Machines تبدیل به IBM میشود. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز تبدیل به ناجا میشود. در تکنیکهای نامگذاری همواره توصیه میشود نام کوتاه باشد تا راحت در ذهن بشیند.
به طباخی فکر کنید که بسیار محیط مردانه داشته باشد اما نام طباخی را بگذارد پارمیدا. این را با حالتی مقایسه کنید که یک آشپزخانه با دختران جوان باشد و اسمش را بگذارد پارمیدا. برای ما متخصصان برندینگ که یکپارچگی برند حائز اهمیت است، گزینه دوم قابل قبول است. در نهایت باید بگوییم که نام از هم بعد لغوی و هم در تناسب با هویت برند باید مفهوم ارزشمند داشته باشد.
- نام ویکیپدیا کمی پیچیدهتر از دیگر نامها انتخاب شده است، در ابتدا این کلمه از Nupedia دایرهالمعارف بزرگ انگلیسی که توسط Jimmy Wales تهیه شده، الهام گرفته شده است.
- برند لباس زنانه زارا ناو سرفرماندهی گروه فروشگاههای زنجیرهای ایندیتکس محسوب میشود.
- بیایید واقعیت را قبول کنیم؛ بعضی از زبان ها صرفاً جنسی و محرک به نظر می آیند.
- ما به شما توصیه می نماییم که این روند را از ابتدا آغاز کنید و تلاش نمایید تا نامی را پیدا کنید که هم خلاقانه و هم کاملاً با حرفه شما متناسب باشد.
- برای ساخت برخی نامهای برند معروف جهان از ترکیب حرف و عدد استفاده شده است که به نامهای آلفانامریک شناخته میشوند.
یکی از انواع نام برندی که میتوانید برای خدمات و شرکت خود انتخاب کنید، نامهای توصیفی است. اگر شما یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنید، میتوانید به موفقیت آن امیدوار باشید اما یک نام اشتباه و نامناسب میتواند همان ابتدای کار شما را با شکست مواجه کند. نام برند یکی از فاکتورهای بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار است که طبق اصول خاص و مهمی انتخاب میشود. رعایت تجانس آوایی شاه کلید انتخاب نام برند قدرتمند است.
تا کنون ۲۳۳۹۱ نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست
«دنیم» نام نوعی پارچه کتان با بافت راهراه و ضخیم است که اگرچه همهگونه پوشاک با آن دوخته میشود ولی این پارچه عمدتا برای دوخت شلوار به کار میرود. در ایران به شلوار«جین»، «لی» گفته میشود که در حقیقت «لی» نام یک نماد بازرگانی(برند Lee) است. جالب است که بدانید نخستین سازندگان شلوار جین آبی، سه جوان آلمانیتبار در سال ۱۸۷۳ بودند اما از سال ۱۹۵۰، این شلوار در میان نوجوانان جهان محبوبیت یافت و مورد استفاده قرار گرفت.
یکی از ویژگیهای بارز نام برند جاباما این است که توانسته ماموریت کامل برند خود را در قالب اسم برند به مخاطبان معرفی کند. و البته با طرح و نقش و نگارهای ایرانی به بازار آمدند یکی دیگر از برندهای معروف ایران در این عرصه است. این کلمات می توانند مرتبط با هر چیزی باشند از ارزش ها و محصولات و خدمات گرفته تا حتی کلمات مرتبط با بازار هدف. به یاد داشته باشید این شما هستید که تعیین می کنید برند لباس تان شبیه کدام یک از این کلمات باشد. درجه رسانه شماست، رسانهای که کمکتان میکند با چشمانی باز انتخاب و هوشمندانه خرید کنید.
راهنمای قدم به قدم انتخاب اسم برند
یکی از بهترین این اقدامات کمک گرفتن از خلاقیت خودتان است! یک کاغذ و قلم بردارید و از قوه خلاقیت خود کمک بگیرید و هر اسمی را که به نظرتان مناسب برند شماست بر روی کاغذ یادداشت کنید. در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید.
هاکوپیان نیز از نام خانوادگی بنیانگذار (آقای هاکوپیان) گرفته شده است. در تکنیک مخفف سازی از یک عبارت، با ابتدای حرف هر کلمه مواجه هستیم. بعضی اوقات عبارتی داریم که خود میتواند یک نام جدید بسازد. یا فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان تبدیل به فناپ میشود. یکی از مزایای بوتاکس Azzalure این است که حجم تزریق تقریبا نیمی از میزان بوتاکس است و به شکل موضعی تزریق می شود و بیشتر در ماهیچه باقی می ماند.
نکته جالبتر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آنها با صدای «آن» به پایان میرسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود. دسته سوم نامهایی هستند که به خودی خود قدرت یا ضعف ذاتی برای انتخاب به عنوان نام برند ندارند و خنثی هستند. نامهای خنثی اگر که سایر عناصر برندسازی مثل ایده، استراتژی، شعار، لوگو، حواس پنجگانه و مدیریت و رهبری در یک برند به خوبی رعایت شده باشند، شاید بتوانند برندی قدرتمند را به ثمر برسانند. برای مثال برند لوازمخانگی کنوود اصلا هیچ کارخانه تولید لوازم خانگی بزرگی در دنیا ندارند. سالهای سال است که برند کنوود که میراث آقای کنث وود انگلیسی بوده یکی از زیر مجموعههای برند ایتالیایی دلونگی شده است.
این فلش نشان میدهد در این فروشگاه هر چه بخواهید صفر تا صد میتوانید پیدا کرده و بخرید. یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت و عدم موفقیت کسب و کارها انتخاب نام برند است در این مقاله می خواهیم در مورد مواردی ثبت برند که در انتخاب نام برند باید در نظر بگیرید،صحبت کنیم. اسمهای مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسمهای تجاری و نام برند پرطرفدارند. مثالی جالب از برندهای جغرافیایی بسیار قدرتمندآمازون است.
آنان نامی را برای ایجاد فایده و ارزش پیرامون محصول خود انتخاب نمودهاند. این نامها باید به راحتی در ذهن مخاطب باقی مانده و لحنی موزون داشته باشد. باید بدانید نام تجاری برند شما تنها چیزی نیست که دیگران شما را با آن میشناسند.
یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است. در این اسامی به یک حرف میرسیم و دوباره از همان شروع میکنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد. سجّاد، محمّد یا ثبت شرکت در تهران سمیّه دارای این نوع تجانس آوایی هستند که به تجانس آوایی معکوس شناخته میشود و میتواند به نام برند قدرت بدهد. طبیعی است که اگر فردی حرفهای باشیم هیچگاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نامها نمیرویم.
کفش های این برند در عین زیبایی همیشه متفاوت و خاص و سرشار از عنصر خلاقیت هستند. یکی دیگر از برند لباس زنانه برند دایان فون فورستنبرگ می باشد که توسط شخصی به همین نام ایجاد شده است. دایان فون فورستنبرگ تغییرات شرکت طراح لباس بلغاری- آمریکایی است که به خاطر طراحی لباس چپ و راستی شناخته شده است. ولنتینو شرکت کالای لوکس ایتالیایی است، که در زمینه طراحی، تولید و توزیع کیف و کفش، ساعت، پوشاک و عطر فعالیت مینماید.
انتخاب نام برند یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت یک کسب و کار است. نام هر برند میتواند در ۶ دسته بندی قرار گرفته و باید ویژگیهایی خاص و منحصر به فرد داشته باشد و بتواند بر مخاطب تاثیر مثبتی بگذارد. بررسی و ارزیابی نام انتخابی میتواند کلید موفقیت انتخاب نام برند مناسب باشد.